Informació general
Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB
Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 30 de setembre al 4 d'octubre: Inscripcions obertes!
També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.
- Màster Universitari UAB
- Crèdits: 60 ECTS
-
Inici de curs 09/10/2024
Fi de curs 25/07/2025 -
Inici de la preinscripció 01/02/2024
Veure el calendari - Places: 30 places
-
Preu: 27,67€ per crèdit (estudiants UE o residents). Curs 2024-2025.
75€ per crèdit (estudiants no UE no residents). Curs 2024-2025. - Idioma: Català (10%), Castellà (80%) i Anglès (10%)
- Modalitat: Presencial
-
Centre docent:
Facultat de Ciències de la Comunicació
El Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura aporta un ampli i sòlid coneixement teòric i metodològic per analitzar i comprendre de forma crítica els principals problemes derivats de la interacció entre comunicació, societat i cultura, des d’una perspectiva culturalista i humanista.
S’adreça fonamentalment a persones interessades en la recerca i la docència en l’àmbit dels estudis de Comunicació i Cultura.
També té una orientació professional per a les persones que volen més formació en coneixements i competències en el camp del periodisme, dels mitjans i les noves formes de comunicació en un context de transformació accelerada
Compta amb un claustre de professorat especialitzat, amb àmplia experiència acadèmica, periodística i de gestió cultural i política en l’àmbit de la comunicació i la cultura, que manté relació directa amb l’alumnat.
Des que es va posar en marxa, el curs 2012-2013, el màster compta amb una presència molt equilibrada d’alumnat de procedència diversa, cosa que resulta molt enriquidora: alumnat format a la pròpia UAB o a altres universitats de l’àmbit català, alumnat procedent d’universitats espanyoles, i també una presència significativa d’alumnat internacional, sobretot d’Amèrica Llatina i Europa, però també d’alguns països asiàtics.
Sortides professionals
Aquests estudis universitaris de màster capaciten per a l'ingrés en els Estudis de Doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura i, per tant, per a l'inici de la carrera acadèmica en l'àmbit dels estudis de Comunicació. Així mateix, formen també a professionals competents per dissenyar i dirigir projectes d'investigació innovadors en el camp de la comunicació o en el de les polítiques culturals en el sentit més ampli. Finalment, s'ofereixen a aquells que volen seguir una carrera professional en l'exercici de l'ofici periodístic un complement de formació que els capacita per a l'abordatge d'un periodisme complex i de qualitat, amb vocació explicativa de les diverses crisis i transformacions de la societat. En definitiva:
Aquests estudis universitaris de màster capaciten per a l'ingrés en els Estudis de Doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura i, per tant, per a l'inici de la carrera acadèmica en l'àmbit dels estudis de Comunicació. Així mateix, formen també a professionals competents per dissenyar i dirigir projectes d'investigació innovadors en el camp de la comunicació o en el de les polítiques culturals en el sentit més ampli. Finalment, s'ofereixen a aquells que volen seguir una carrera professional en l'exercici de l'ofici periodístic un complement de formació que els capacita per a l'abordatge d'un periodisme complex i de qualitat, amb vocació explicativa de les diverses crisis i transformacions de la societat. En definitiva:
- Professionals de l'àmbit acadèmic, tant en instàncies universitàries com de l'educació secundària o de la formació continuada, àmbits en creixement constant aquests anys i amb una demanda real de bons professionals.
- Professionals de la gestió política o estructural de la comunicació i de la cultura, tant per a institucions públiques com privades, associacions, cooperatives i altres tipus de col·lectivitats, aquest és un sector que ha experimentat amb el creixement exponencial de les xarxes socials i les narratives digitals una transformació que demanda de professionals crítics, sòlidament formats, amb capacitat per a analitzar i comprendre les necessitats de comunicació dels actors socials i, arribat el cas, satisfer-les.
- Professionals del periodisme l'àmbit d'interès sigui la pràctica de l'ofici en un escenari de transformació dels sistemes de comunicació.