Pla d'estudis Grau en Biologia Ambiental
Competències bàsiques
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d’'aquell camp d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències específiques
- Demostrar coneixements bàsics de matemàtiques, física i química
- Identificar organismes i reconèixer els diferents nivells d'organització biològica.
- Identificar i interpretar la diversitat d'espècies en el medi.
- Catalogar, avaluar i gestionar recursos biològicos naturals.
- Reconèixer i analitzar relacions filogenètiques.
- Obtenir, observar, manejar, conrear i conservar espècimens.
- Mostrejar, caracteritzar i manipular poblacions i comunitats.
- Gestionar, conservar i restaurar poblacions i ecosistemes.
- Integrar els coneixements dels diferents nivells organitzatius dels organismes en el seu funcionament.
- Comprendre les bases de la regulació de les funcions vitals dels organismes a través de factors interns i externs i identificar mecanismes d'adaptació al medi.
- Descriure, analitzar i interpretar les adaptacions i les estratègies vitals dels principals grups d'éssers vius.
- Reconèixer i interpretar el desenvolupament, el creixement i els cicles biològics dels principals grups d'éssers vius.
- Realitzar proves funcionals, i determinar i interpretar paràmetres vitals.
- Identificar i utilitzar bioindicadors.
- Fer diagnòstics biològics.
- Dur a terme estudis de producció i millora animal i vegetal.
- Desenvolupar bioassaigs i aplicar processos biotecnològics.
- Desenvolupar i aplicar tècniques de control biològic.
- Analitzar i interpretar el comportament dels éssers vius.
- Dissenyar models de processos biològics.
- Descriure, analitzar i avaluar el medi natural.
- Elaborar cartografias temàtiques del medi natural.
- Interpretar i dissenyar el paisatge.
- Participar en avaluacions de l'impacte ambiental pel que fa al medi biològic.
- Diagnosticar i solucionar problemes ambientals pel que fa al medi biològic.
- Realitzar serveis i processos relacionats amb la biologia ambiental.
- Dirigir, redactar i executar projectes en biologia ambiental.
- Implantar i desenvolupar sistemes de gestió relacionats amb la biologia ambiental.
- Desenvolupar estratègies d'anàlisi, síntesi i comunicació que permetin transmetre la biologia i l'educació ambientals en entorns educatius.
- Integrar coneixements i habilitats per elaborar un treball acadèmic o professional relacionat amb la biologia ambiental.
Competències transversals
- Desenvolupar la capacitat d'anàlisi i síntesi.
- Obtener información, diseñar experimentos e interpretar los resultados
- Desenvolupar la capacitat d'organització i planificació
- Comunicar-se eficaçment oralment i per escrit.
- Conèixer una llengua estrangera (anglès).
- Aplicar recursos d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
- Gestionar la informació
- Resoldre problemes.
- Prendre decisions.
- Treballar individualment i en equip.
- Treballar en un context internacional.
- Raonar críticament.
- Desenvolupar l'aprenentatge autònom.
- Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica.
- Adaptar-se a noves situacions.
- Desenvolupar la creativitat.
- Exercir el lideratge.
- Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
- Estar motivat per la qualitat.