Màster en Comunicació LGTBI+

El primer màster especialitzat en comunicació des de la perspectiva de la població LGTBI+. Vols contribuir al desenvolupament d'una comunicació realment inclusiva?

• Màster propi UAB
  • Codi de l'estudi: 4171/2
  • 2a edició
  • Modalitat: Presencial.
  • Crèdits: 60 ECTS
  • Inici: 17/01/2022
  • Final: 31/10/2022
  • Places: 35
  • Orientació: Professional
  • Preu: 5300 €
  • Preu especial 4770 €
    Col·lectiu d'aplicació: Alumni UAB Premium+
  • Idioma de docència: Castellà (55%), Català (45%)
  • Lloc: Centre LGTBI de Barcelona, Comte Borrell, 22. 08015 Barcelona. Societat Catalana de la Comunicació, Institut d'Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona.
21 Màster en Comunicació LGTBI+ - Amparo Huertas Bailén

Aquest és un màster amb un contingut realment innovador. És la primera oferta formativa avançada que tracta sobre la comunicació des de la perspectiva de la població LGTBI+. Però parlem de la comunicació en un sentit molt ampli. A més de tenir molt en compte l'activitat periodística, també pensem en altres àmbits com la ficció, l'entreteniment, el màrqueting social o els videojocs.

L'increment de la demanda de comunicadors amb coneixements específics sobre gènere i teories queer és un fet inqüestionable. Molts fenòmens apunten en aquest sentit. Només a tall d'exemple, destaquem uns quants. Estan sorgint molts mitjans de comunicació especialitzats, així com també estan apareixent seccions específiques dins dels mitjans generalistes. L'increment de la posada en marxa de polítiques públiques progressistes està generant la necessitat de disposar de coneixements especialitzats per poder elaborar idees i arguments que treguin força als debats polaritzats que sorgeixen a les xarxes socials i que obstaculitzen la transformació social. O podem parlar també de la creixent visibilitat LGTBI+ al cinema i a les sèries de televisió. Des del màster, t'oferim les eines necessàries per poder construir discursos innovadors i solidaris en tots els àmbits.

El nostre equip docent està format per un grup de persones realment preparades i, sobretot, molt divers. Totes han treballat, des de la seva trajectòria investigadora i/o professional, al voltant de les realitats LGTBI+. Però potser la seva característica principal és que moltes formen part d'aquests col·lectius i estan molt implicades de forma directa en moviments socials de lluita i d'acció.

Sortides professionals

Aquestes es centren en empreses, entitats (públiques i privades), organitzacions no governamentals i administracions públiques que incorporen la perspectiva de gènere, específicament sobre els col.lectius LGTBI+, amb dedicació a l'àrea de la comunicació.

Perfils professionals:

- Periodisme especialitzat.
- Fotoperiodisme especialitzat.
- Creació a l'entorn de les industries audiovisuals (guió, direcció).
- Màrqueting Social.
- Gestió de xarxes socials i community managers.
- Relacions Públiques.
- Agents d'igualtat a institucions públiques.
- Responsables d'associacions i organitzacions adreçades a aquests col.lectius.
- Investigació.

Pràctiques

Les pràctiques externes es desenvoluparan principalment a partir de la col.laboració del centre LGTBI Barcelona, que aglutina diferents entitats que treballen directament amb aquests col.lectius. A més a més, a partir de la col.laboració amb Redi (Red Empresarial por la diversidad y la inclusión LGTBI), també es gestionarà el desenvolupament de pràctiques a empreses de comunicació i d'altres sectors amb departaments de comunicació, amb equips especialitzats en la temàtica LGTBI+. Aquest compromís per part del centre LGTBI Barcelona i de Redi quedarà recollit amb la firma de convenis específics.
L'objectiu de les pràctiques professionals és aplicar els coneixements adquirits durant el màster, però amb la supervisió directa de professionals capacitats per atendre la formació necessària.
Seran pràctiques obligatòries.

Beques i ajuts

Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Institut de la Comunicació