La UAB aprova una guia per a la participació de l'alumnat
El Consell de Govern de la UAB ha aprovat una guia per a la participació de l'alumnat que té com a objectiu "potenciar de manera significativa la participació de l'alumnat, i donar visibilitat i revisar l'oferta actual d'activitats i opcions de participació per assegurar-ne la màxima efectivitat".
Aquesta nova guia vol comprendre les diverses maneres de participar de la vida universitària, que van des de l'associacionisme a les activitats de voluntariat i cooperació, passant per les activitats culturals i esportives, les mentories o l’exercici del dret a la representació estudiantil davant dels òrgans de la institució. La participació permet adquirir competències transversals necessàries tant per esdevenir part d'una ciutadania activa i compromesa com per facilitar l'ocupabilitat. Per això, el Pla estratègic 2018-2030 de la UAB marca com a objectiu "ajudar a fer que la vida de l'alumnat en el seu pas per la universitat sigui transformadora en termes de creixement personal i professional".
La guia estableix quatre eixos estratègics: mesures transversals d'acollida d’estudiants —mentoria, acompanyament, etc.— i de difusió de les accions; diàleg amb l'alumnat perquè, entre d'altres, pugui proposar activitats; suport a l'alumnat que fa tasques de representació estudiantil, i programació d'activitats socials, culturals, esportives, saludables i comunitàries de la institució. A més, per tal de fer-ne un seguiment, la guia estipula la creació d'una comissió tècnica que elabori un informe periòdic de desenvolupament de les accions, així com d'un grup de treball que faci trobades periòdiques amb responsables promotors d'activitats.
El text aprovat és el resultat d'una anàlisi de les competències transversals derivades de la pràctica participativa i d'una diagnosi de les experiències extracurriculars de l'alumnat de la UAB, així com de la realització d'una sessió participativa amb els vicedegans i la sotsdirectora d'estudiants dels diferents centres. Pel que fa al marc normatiu en què es basa, parteix de la Llei orgànica del sistema universitari (LOSU), que posa un èmfasi especial en "una participació de qualitat i significativa", així com de l'Estatut de l'estudiant universitari i la Llei de convivència universitària.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
- Educació de qualitat