Estudi teletreball, confinament i tasques domèstiques i de cura

Teletreball, confinament i tasques domèstiques: una oportunitat perduda per a la responsabilitat compartida a la llar

Un estudi de la UAB sobre l’impacte de gènere en el teletreball durant el confinament apunta que la crisi de la covid-19 va accentuar les desigualtats de gènere ja existents abans en relació a les tasques domèstiques i de cura, i alerta que aquesta modalitat laboral pot ser una falsa solució per a la conciliació de les dones sense acompanyar-la de plans d’igualtat específics.

UCI

Un nou model matemàtic avalua el risc de morir dels pacients de les UCIs

Un equip de recerca del Departament de Matemàtiques de la UAB en col·laboració amb l’Hospital de Mataró ha desenvolupat un model predictiu basat en intel·ligència artificial que avalua el risc de morir dels pacients ingressats a la UCI a partir de les seves característiques. El model millorarà la qualitat de l’atenció en cures intensives.

Seminari internacional Maydan Siria

Seminari internacional amb experiències de construcció de pau a Síria

La UAB ha acollit el seminari internacional Maydan: Civic engagement experiencies from Syrian youth at the diàspora on s'ha debatut i reflexionat sobre el paper de les poblacions desplaçades i d’acollida en la construcció de la pau a Síria i en la promoció dels drets de la població siriana.

fletxes / flechas

La despesa en I+D+i universitària augmenta moderadament

Segons l'Informe de l'Observatori IUNE 2021, la despesa pública total en I+D+i universitària s'ha incrementat progressivament un 6 per cent entre 2016 i 2019, passant de 8.989 a 9.554 milions d'euros, si bé encara no s'aconsegueixen els nivells previs a la recessió de 2008, quan es van invertir 10.628 milions d'euros.

Notícies institucionals

Estudiants

Més facultats obtenen l'acreditació institucional

Les facultats de Ciències, d'Economia i Empresa, de Filosofia i Lletres i de Ciències de l'Educació han obtingut la certificació dels seus sistemes de garantia interna de la qualitat i l'acreditació institucional d'AQU Catalunya.

mapa incendis

Nota informativa per risc d'incendis

El 14 de juliol es va reunir el comitè tècnic del Pla INFOCAT, que va decidir mantenir l’ALERTA del Pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya INFOCAT davant l’elevat risc d’incendis. Atès que el campus de la UAB es troba en una comarca amb un elevat risc d'incendi, és necessari que s'extremin les precaucions.